Galaksiler Arası Bir Cisim Dünya Üstünde Patladı

ABD Uzay Komutanlığı (USSC) tarafından yayınlanan yakın tarihli bir rapora göre, 2014 yılında Papua Yeni Gine üzerinde gökyüzünde parlayan bir ateş topu aslında başka bir yıldız sisteminden hızlı hareket eden bir nesneydi.

0,45 metre çapında küçük bir meteor olan nesne,  uzayda 130.000 mil (210.000 km/s) üzerinde seyahat ettikten sonra 8 Ocak 2014’te Dünya’nın atmosferine çarptı.

Bu 2019 araştırması, çiş meteorunun hızının, yörüngesinin yörüngesiyle birlikte, nesnenin  güneş sistemimizin çok ötesinde  -muhtemelen “bir gezegen sisteminin derin iç kısmından veya kalın bir yıldızdan geldiğinin- % 99 kesinlik ile kanıtladığını savundu. Ancak, neredeyse kesinliklerine rağmen, ekibin makalesi hiçbir zaman hakemli bir incelemeden geçmedi veya bilimsel bir dergide yayınlanmadı, çünkü Vice’a göre, hesaplamalarını doğrulamak için gereken verilerin bir kısmı ABD hükümeti tarafından gizlenmiş olarak kabul edildi.

Nesnenin tespiti  , USSC notuna göre, güneş sistemimizden kaynaklanamayacak kadar hızlı hareket eden ve artık puro şeklindeki bir nesne olan ‘Oumuamua’nın  keşfinden üç yıl öncesine dayanıyor. (2014 meteorunun aksine, ‘Oumuamua, NASA’ya göre Dünya’dan çok uzakta tespit edildi ve şimdiden güneş sisteminden çıkmak üzere.

Harvard Üniversitesi’nde teorik bir astrofizikçi ve 2019 makalesinin baş yazarı olan Amir Siraj, Vice’a, bilim camiasının kendisinin ve meslektaşlarının kaldığı yerden devam edebilmesi için orijinal çalışmayı hala yayınlamayı planladığını söyledi.

Bu yıldızlararası enkaz parçalarını bulmak neredeyse imkansız bir görev olsa da Siraj, onları kurtarmak için bir keşif gezisi düzenleme olasılığı konusunda uzmanlara zaten danıştığını söyledi.

Siraj, Vice’a verdiği demeçte, “Yıldızlararası malzemenin ilk parçasını elde etme olasılığı, bunu iyice kontrol etmek ve göktaşlarını kurtarmak için okyanus keşiflerinde tüm dünya uzmanlarıyla konuşmak için yeterince heyecan verici.”dedi.